orust nästa med familj o vänner

27.7

För ett par timmar sedan var vi o lämnde elliot hos farmor o farfar där han ska få vara tills på fredag pga utav att hans riktiga dagis öppnar först nästa vecka o calle jobbar ju redan och jag börjar jobba imorrn, men skrutten klagar inte för en endaste sekund, han älskar verkligen att få vara hos dom =)

Vår bad tokige son tidigare idag

Man får ju passa på att ligga o mysa lite också =)

Har haft världens bästa semester med den finaste familjen, vår härliga släkt och våra underbara vänner!
Tack alla ni som förgyllde tillvaron med oss!

sista semesterdagen vid vattnet

Måndag 26.7

Idag är jag o skrutten själva hemma för hjärtat mitt har ju börjat jobba idag igen, vet dock inte alls vad vi ska hitta på..

Söndag..

Hej hej!

Nu var sista semester turen avklarad, vi har haft toppen dagar i dom värmländska skogarna hos våra vänner Andrea o Berne o barnen, vi har badat, grabbarna har varit ute på en fisketur o fick napp =) o jag o Andrea tog oss en shopping tur i det mysiga Karlstad!

Elliot har ju givetvis lyckats bränna sig på det mesta, han satte ena foten o benet på massa bränn nästlor men värst var när han tog tag i den varma grillgaffel o satte handen o handleden på den..aaajjjjjjjj..... han "kom undan med" 2 stora blåsor på handleden men han hanterat allt detta bra ändå..

Idag ska vi bara vara hemma o slappa för imorrn börjar mitt hjärta jobba igen och jag börjar jobba igen på onsdag, jag hade lätt kunnat vara ledig ett par veckor till utan problem faktiskt...

Ha en skön söndag i regnet!

Semester njutaren!

Heej alla fina!

Igår hade vi en underbar dag på borås djurpark tillsammans med härliga vänner,Kristoffer,Mikalea,Therese,Marcus,Lova  o även det nyaste tillskottet Meja ( 12 dagar gammal) var med och myste, hon är så söt men lyckades ju givetvis inte att ta något kort på henne..

Efter många timmar gåendes i värmen så begav vi ( vi o kristoffer o mikaela )oss till badet på almenäs o gotta oss, elliot är helt tokig nu när han äntligen har fått armpuffar, han hoppar i vattnet  gång på gång på gång i det djupa o tar sig in till stegen på hans egna lilla vis, kanon duktig kille!

På kvällen åkte vi hem o gjorde tacos som vi sen tog med oss ner till nästa badställe som heter kolbränningen, där det blev både mat o bad,vi kunde inte ha haft en bättre dag o kväll med våra fina vänner!

Idag blir det till att packa semester väskan igen, vi ska åka upp till Värmland till våra goa vänner o njuta där i ett par dagar men först ska vi middag i Bollebygd hos Boa o Anita!

Napp och blöjfri

Nu har elliot varit HELT nappfri i 3 fulla veckor samt blöjfri ( har fort blöja på natten ) i snart 2 månader!!
Han blir stor nu våran lille kille =)

premiär cykling!

Och det gick hur bra som helst!
Vi är riktigt stolta föräldrar nu kan jag lova =)

En semester vecka i Danmark

Usch sand..

Det blev lite kyligt på stranden

Calle o magnus bygger sandslott

Min tok =)

Fårup sommarland!

Skrutten njuter

Thjoo

både pappa o elliot tyckte att det var kul i vattnet

Mormor o elliot njuter utav utsikten

Akvariumet i Hirtshals

Anton,elliot o pontus åker rutschkana

Linbanan är kul

Faddrar,föräldrar,oliver o prästen

Stolt mormor!

Hemma i Borås igen!

Efter en vecka i Lögstör/ Danmark tillsammans med mamma,brorsan,kristin,anton o pontus!
Vi hyrde en super fin stuga och vi har haft en kanon vecka,dock inte med det bästa vädret men det gör absolut ingenting, vi har bl.a besökt ett ställe som heter Fårup sommarland, det gillade nog elliot o calle mest haha, där fanns allt möjligt kul.. allt ifrån vattenpark till att gå på skattkammar jakt,dit åker vi säkerligen igen någon gång!

Sen besökte vi även ett akvaruim i Hirtshals ( kommer inte ihåg vad det hette) men det var inte mycket för världen tyckte jag, de enda levande djuren som fanns där var sälar,gråhaj,  klumpfisk o några ( kanske 5-7st olika sorter ) småfiskar, resten var konstgjorda djur och så vissade dom bilder utifrån havet på små monitorer.. nja det blir nog inget mer besök dit iallafall..

Annars har vi åkt runt o kikat lite, åkt till stranden ( trots sand storm typ ) som låg i närheten till stugan och vi åkte upp till stranden i Lökken ( tog ca 2 timmar i bilen för att komma dit ) nu dom 2 sista dagarna och där är det ju perfekt =)
Den färjan som vi skulle ta hem igår gick inte försen 20.00 så vi fick en extra dag på stranden i Lökken,ljuvligt!

Idag är det tvätt o åter tvätt som står på schemat annars blir det förhoppningsvis en lugn dag!

Ha en toppen söndag!

almenäs

ligger vid almenäs badplats o njuter, vi har precis avslutat en mysig kvällsmat här som bestod utav grillad kyckling,potatis sallad o sallad ,gott gott!!!
O elliot badar för fullt o han älskar det!

( bilden är tagen  för ett par timmar sedan vid byttorps sjön)

Ring fynd

Fyndade en söt ring på Gina Tricot härom dagen =)

Första delen utav semestern!

Krabbfiske på Smögen

Söta Alva!

Kärlek!

Fika med Henrik,Ingvild, oscar elias o vi

Oscar elias o elliot lirar boll

Ut med båten

Underbara Smögen

Njuter

elliot vs simba som är på lejonklippan :)

någon som blev väldigt trött utav att vara ute på havet

Efter Smögen så begav vi oss direkt vidare till våra fina vänner i Tvååker

Fina Linda

Tokiga Johan

Ursnygga hjärtat!

hmm

Vi vann över calle o johan i spel =)

En kanon vecka hade vi!

O nu har jag gått på semester igen,underbart!
Är nu ledig i 2 ½ veckor, imorrn blir det dop sen vidare till Danmark..

Tjing

Bebis ankomst!

Miljoner grattis till Therese o Marcus som äntligen har fått sin andra lilla tös, en skrutt på 3700 g =)
Jag önskar er all lycka i världen!
Kram!

Äntligen..

Har vi fått sett Avatar, jäklar vad grym den var!
Ska absolut kolla på den igen!

Torsdag!

Godmorgon!

Dagarna flyger iväg, vi var o hämtade elliot hos farmor o farfar i tisdags och igår medans jag jobbade så var elliot o calle på leo`s lekland som är nyöppnat här i borås, lilleman tyckte att det var galet roligt där =)

Nu så är äntligen elliots rum iordning igen, ommöblerat,plockat ner leksaker i påsar som skall ner i förrådet, slängt trasiga leksaker och städat fint =) hoppas att elliot oxå gillade de, han hann somna på soffan innan det var färdigt så han hann inte se det haha =)

Nej nu måste ja till jobbet!

Bio!

Idag var det dags för ännu ett bio besök, fast denna gången blev det den efterlängtade eclipse som är den tredje filmen i twilight sagan, den var kanon bra och den var ovanligt romantiskt om man jämnför med de andra två filmerna..Måste ses!

Jag o calle passade på att gå på bio medans elliot fortfarande är hos sin farmor o farfar =)

Åter i Borås

Hej vänner!

Igår åkte vi ifrån Smögen för att ta oss vidare till Tvååker o Linda o Johan m.familj för äta gott o ha det riktigt mysigt!
Tack igen för en kanon kväll!

Idag lämnade vi Tvååker och åkte vidare till Lustorp o svärföräldrarna, där jag o svärmor tog oss en sväng till Gekås ( ligger 10 min ifrån dom) för lite shopping, calle var mycket mycket glad för att han slapp detta hahah =)
O när vi skulle åka därifrån ikväll så ville elliot inte följa med oss utan sova över hos dom, så blev det och just nu ligger jag i soffan med  hårfärg i håret ( verkligen på tiden) och vi har tvätt överallt känns de som nu när väskorna ifrån semestern är uppackade men men det försvinner ju så småningom iallafall!

Imorrn är det jobb igen, men det är bara denna veckan för sen har jag semester igen!

Ta hand om er!

trött av att åka bil

fjärde natten i rad..

som våran duktiga lille kille har klarat sig utan napp,stolta päron o jaa!!

mys med syster

och hjärtat mitt, vi har suttit i sjöbon mitt på smögenbryggan och mumsat kräftor, inte tokigt kan jag lova

tjing

10 år

Grattis grattis pappa o eva på eran 10 åriga bröllopsdag!!!
Kramar i massor!!

1.7 fort på Smögen

Hej fina!

Vi har det gott här på Smögen, strosar omkring,myser o solar ...precis som det skall vara på semestern!

I tisdags kväll så fick Calle en jätte reaktion ifrån ngt, vi vet ej vart det kom ifrån men han fick en olidlig klåda o det svällde upp i både ansikte o händer :( men det hade försvunnit till onsdags morse ssom tur var!

Igår onsdag vaknade istället jag med solexem allan..hela fejan är gräsligt..f*n att jag inte bara kan få slippa att få skit  i ansiket!!
Vi fick även besök av Valle , Alva och Andreas, det blev fika på bryggan, glass och en stund vid badet men det blåste så kalla vindar så blev inte liggandes så länge.
O vår lille gosse lyckades  såklart riva upp foten på glas, det verkar som tur är inte ha blivit "mer än " en ytlig reva, tack o lov för det!

Idag kommer Andréa o barnen ut till oss och gottar sig,mysigt!

Ha nu en fantastisk dag o njut!